piątek, 12 sierpnia 2011

SOS słodko - kwasny

Oto przepis który dała mi koleżanka forum, a ona znalazła go na jednym z portali kulinarnych. A ponieważ ja kocham pomidory to musiałam zrobić na zimę. A co!  słodko kwaśny do mięska... kilka słoiczków :) zawsze to jak  zostawię chłopa samego, nie umiejącego gotować to z głodu nie zejdzie :) 
Przepis  zmodyfikowany lekko bo jestem leniwa i czekać mi sie nie chce długo az coś się zrobi..
Składniki:
  • 3 kg pomidorów pokrojonych byle jak ,
  • 1 kg cebuli pokrojonej też byle jak ,
  • 1 papryka żółta byle jak pokrojona ,
  • 1 papryka czerwona pokrojona jak ta wyżej.
  • kilka ząbków czosnku ( u mnie poszła cała główka) 
  • 1 puszka kukurydzy,
  • 1 puszka ananasa,
  • 2 łyżki papryki słodkiej zmielonej,
  • 1 łyżka curry,
  • 1 łyżka chilli w proszku,
  • 200 ml octu,
  • 1 szklanka cukru,
  • 2 łyżki musztardy ostrej  
  •  2 łyżki pieprzu czarnego zmielonego
  • 2 łyżki soli,
Przygotowanie:
Pomidory, cebulę i papryki wrzucamy do gara, dodajemy sól  i gotujemy  na wolnym ogniu około 20 minut czasami mieszając.  Czosnek siekamy niedbale i dodajemy do gotujących się pomidorów, wsypujemy wszystkie przyprawy oraz dodajemy musztardę i cukier. Miksujemy wszystko blenderem. Gotujemy jeszcze przez chwilę ( około 15 minut) i dodajemy ocet, pokrojone w kostkę ananasy i kukurydzę. Doprowadzamy do wrzenia.
Wrzący sos wlewamy do wyparzonych słoików i mocno zakręcamy. Odwracamy słoiki " do góry nogami" i zostawiamy tak do całkowitego wystygnięcia :)  Skróciłam  sobie czas robienia tego sosu do godziny zamiast dwóch :) i nie zagęściłam go mąką ziemniaczaną tak jak było w przepisie pierwotnym ;)  wolę zagęścić robiąc gotowy posiłek z sosikiem.

 Polecam wszystkim ten sos, naprawdę dobrze smakuje :)
a oryginalny przepis tutaj 
 Smacznego!! 

5 komentarzy:

  1. pieknie Ci wyszlo Luciu :)

    Alex

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda :) Przypuszczam, że i w smaku jest pyszne :)
    Ależ by się mój Facet ucieszył gdybym zrobiła mu w prezencie kilka słoiczków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również robię podobny sos na zimę, jest pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. robię bardzo podobny i potwierdzam, że jest przepyszny;)

    OdpowiedzUsuń